Thursday 22.36

Åkte som sagt till stallet förut efter sjukgymnasten och fick fixat klart allt med Quilla innan min lektion. Trots att det är ganska så tråkigt att bara gå med henne nu i 20 minuter så är det på nått sätt ganska mysigt ändå. Hon är ju trots allt det finaste jag vet och det räcker egentligen bara att mysa lite med henne och sen mår man bättre. Hon ger än verkligen mycket kärlek den hästen och det är bara att försöka ge tillbaka allt hon är värd och allt hon förtjänar! Som tur är så har hon ju hamnat hos världens bästa mamma så hon har det väldigt bra! 

Anyways så gick hoppningen riktigt bra trots att jag inte hade Jolie utan Lucy, vilket var väldigt längesen jag hoppade eller överhuvudtaget red henne. Men det gick långt över förväntan och hon hoppade som en klocka. Istället för att sitta och försöka plocka upp henne mot hindrerna så satt jag bara och höll ihop henne för att hon inte skulle springa iväg och sen bara väntade in henne. Jag tänkte bara att istället för att tjafsa med henne mot hindrerna så att hon hoppar flackt, så sitter jag bara och håller ihop och väntar för att sedan ge henne ett litet extra knyck i avsprånget om det skulle behövas. Men hon var verkligen super idag och jag blev jätteglad. Hon kom in nära en gång av alla språng och dom andra hoppade hon av helt perfekt på och landade i rätt galopp och allting :) 

Efter hoppningen trillade jag in på KM möte och var där ett bra tag innan jag pussade Quillis godnatt och åkte hem. Och ja, nu ligger jag här och ska avsluta kvällen som jag brukar med lite Gossip Girl tills jag inte orkar mer och ska sova :pp puss och godnatt på er 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<