Stallkväll

Precis kommit hem från stallet och ätit en god middag med familjen bestående av tacos. Fick en lång sovmorgon imorse och låg sedan kvar en lång stund och kollade gg. Mötte upp Eve senare runt 3 och åkte iväg till stallet där jag började mocka hos Zoe och Q. Efter det tog jag in allihopa för det började regna och blåsa och Q, Ninnis och Challe hade ju inga täcken. Klockan hade ju ändå hunnit bli lite mer och det slutade ju inte regna så istället fick dom komma in och mysa. Gjorde sedan iordning Zoe inför ett ridpass vilket jag tycker gick sådär, måste väl rida in mig på henne, var ju trots allt bara andra gången. Men jag har ju ganska stora krav på mig själv.. Zoe skötte sig iaf, fina hästen! 

När hon var klar riden vid halv 6 så stod Quillas 20 minuters motion på schemat. Så medans Eve borstade fint henne så gav jag alla dom tre andra mat och fixade all mat. Sen fick Quilla sig en liten promenad i manegen och sen in i stallet igen. Pussade på alla och kollade så alla hade tillräckligt med hö innan jag släckte stallet och åkte hem. 

Nu på kvällen skulle jag egentligen träffat lite klasskompisar men eftersom både jag och en annan skulle komma dit så sent så sket vi i det och gör det någon annan helg. Nåja, blir en lugn hemmakväll istället, funkar det också, mysigt när det regnar ute :))








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<