Rod Kelly

Åkte som sagt ut till stallet förut och fixade hos Roddan först innan vi gick bort till manegen. Första gången på hans rygg och det gick riktigt bra! För att få ihop honom för arbete är han ganska mycket att rida precis som Q t.ex, fast personligen så tycker jag hon är ännu mer att rida. Hon är lite mer framåt och "luftigare" i steget medans Roddan är lite mer markbunden, av det jag kände idag, så ska inte döma för snabbt :) Men iaf så gick det riktigt bra för min och Roddans del. Blev mycket trav och galopparbete då jag inte gav mig förrens han gick där jag ville. Jobbade mycket med att få upp nacken mer på honom så han inte bara böjer på nacken men hänger med huvudet, utan upp med nacken! Tung i handen är han kan man säga så arm och magmusklerna fick jobba idag! Men han gav med sig och gick faktiskt riktigt bra, och jag är riktigt nöjd faktiskt och dessutom va det bara första gången! Fick mycket beröm av Matilda också så det va kul ;)

Efter det dressyrpasset var han ganska svettig kan man säga, han hade kämpat på bra! Så det va bara att ställa in han och borsta av honom innan jag drog till Cafet och stod där ett bra tag och snackade med folket och lyssnade på säljar och köpar drama hahah! Iaf efter det tillbaka till stallet för att fixa det sista och fastna i ännu en pratstund och kom sedan iväg hem vid kvart i 9. 
Nu under kvällen har det för min del varit OTH och toast, så ska kolla ett sista avsnitt nu innan jag ska sova. Puss och godnatt! 

Här har vi honom





Å min fina prins!! ❤️ va kul att de gick så bra 😃 saknar er redan 😘

2014-05-08 // 15:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<