hela min helg

I fredags efter skolan stack jag ut till stallet. Började med att mocka hos Quilla och hämtade sedan Maria på busshållplatsen. Efter det red jag Q i paddocken, sen tillbaka in i stallet och göra iordning Roddan så red jag han ute i paddocken också. Efter det mockade jag hos honom och sedan hos Ninja och pysslade lite med henne. 
 
Igår stack jag ut till stallet och hängde i cafet väldigt länge innan jag gick ut och gjorde iordning Quilla och red en sväng på henne. Efter det mockade jag och fixade innan jag åkte hem och käkade taccos och stack sedan iväg till en kompis. Vi var lite här och där och sen åkte vi tillbaka igen och bara kollade film. Kom hem igen vid 12 och gick och la mig och somnade vid 1 typ. Vaknade igen vid 3 av att min mobil ringde och hör Anna i luren som säger att Ninnis har fått sitt fööööööl!
 
Hon hade vaknat och kollat kameran från mobilen och sett att Ninja låg ner och slickade rent fölet. Så hon kom och plockade upp mig runt 3 på natten så åkte vi ut till stallet. Så ja, vi var ute i stallet från typ halv 4 på natten till halv 9 på morgonen. Fölis är det sötaste och finaste jag sett, en liten hingst, ungefär 1 timma gammal! Jag kan säga att varenda sekund av dom 6 timmarna var värda!!! Carro och Gunilla och alla dom som är iväg och tävlar gymkhana i Norge kommer hem senare ikväll så då ska jag åka ut igen för att träffa dom såklart! 
 
Men nu ska jag bara äta upp och sedan åka ut till stallet för att ta hand om Quillis, Ninnis och fölis hihi, bebisen är hääääär!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<