vad händer i slutänden?

Antingen står du själv vid målet av ditt liv eller så står du själv vid målet av ditt liv med alla dina vänner vid din sida, det beror helt enkelt på hur du väljer att ta dig dit. Att våga gå sin egen väg i livet tycker jag kräver stort mod, det kan handla om uppoffringar, förändringar osv och jag beundrar verkligen de människor som når sitt mål i livet och står precis där dom vill vara tillsammans med dom människorna som dom hade som vänner innan dom började gå sin egen väg. För vem vill stå ensam vid målet, vad är grejen med att bli så självupptagen i livet att man bryter ner sina vänner under tiden och tillslut utan att inse det själv stå där helt ensam. Visst att man ska våga ta för sig i livet men inte så mycket att det bryter ner människorna runt om kring dig. 
 
Jag vet precis hur det är att tappa all respek för en människa som inte ens gjort något mot en själv. Det behöver inte handla om att man själv blir utsatt utan att någon som står än nära blir det. Och i slutänden kan man ju fundera vem som står stadigast, den som har trampat på den andra personen och som sedan har tur om dem har några vänner kvar eller den som har alla sina vänner kvar? Man kan alltså förlora väldigt mycket, inte bara vänner utan även respekt. Det behöver inte handla om att försöka gå sin egen väg i livet utan det kan handla om så mycket mer. Man brukar säga att det små sakerna betyder mest och det är väl egentligen mer menat i goda tankar men av små saker som man framför allt gör med flit kan man verkligen förlora mycket på. 
 
Jag har aldrig förlorat någon på ett sätt där någon har gjort något mot mig eller där jag har gjort något mot någon annan men som jag sa behöver det inte ske något mot en själv för att man ska tappa respekten för en person. 
 
Så tänk på hur ni behandlar era vänner för som sagt så behövs det inte ett världskrig för att du helt plötsligt ska stå ensam. Jag älskar mina vänner och mina nära över allt annat och jag är så glad för att just dom är dom! ♥
 
 




Tänkvärt Elin❤️❤️mitt fina❤️

2014-07-25 // 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<