Ett svar - gymnasium

Q: Kan inte du göra ett inlägg om gymnasiet?! 
Hade varit kul att veta hur du tänker, vad du har för förväntningar, vilken skola o hur känns det att börja gymnasiet???? :) 
Tacksam för svar

A: Självklart kan jag det! 
Jag var helt inställd på Ekonomi från början i linjeväg. Men sen när jag började kolla runt på de olika linjerna så intresserade även handel och administrations programmet mig. Och när jag sedan jämförde de två linjerna så var dom väldigt lika varandra. Skillnaden är att om jag hade valt Ekonomi så hade jag bara blivit högskoleförberedande och jag är inte säker på om jag vill fortsätta plugga direkt efter gymnasiet. Så istället så valde jag Handels linjen där jag blir både högskoleförberedande och yrkesförberedande. 

Jag kommer alltså att gå handel och administration på Kitas, fastade verkligen för den skolan och att det är en typ av sportgymnasium gör saken bara bättre eftersom dom har gjort ett bra schema så man hinner med sina sporter och plugga. Men framför så fastade jag för den skolan för att jag tyckte den verkade bra såklart :) 

Tycker det ska bli kul att börja, lite nervöst såklart men ändå kul. Kommer dock verkligen sakna min gamla skolan :(








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<