yesterday

Igår så slutade ju jag klockan 4, trots det så var det en rätt bra dag med bra lektioner och så, plus att sista lektionen är teknik och det är as chill! Nåja vi kunde iaf börja den lektionen lite tidiagre och dra ner på våran håltimma som är 1 timma och 20 minuter innan den lektionen som är sist på dagen. Så då får vi sluta 40 min tidigare vilket är ganska skönt på en fredag, detta kunde vi göra fram till vecka 13, efter det måste vi vara nere i teknik salen. 
 
Nåja, efter att jag slutat drog jag hem och sen vidare till stallet där jag fixade iordning Ninja för ett ridpass i paddocken. Hon stod ju i torsdags och under den dagen hann hon spara ihop energi kan jag säga. Hon var lite tjafsig i början av skritten med sedan lugnade hon sig lite. I traven var hon rätt pigg, men fick henne ändå att gå lite lugnare. Annars skötte hon sig bra, lyssnade bra på mig även fast hon hade massa energi vilket hon helt plötsligt visade när vi skrittade av då hon fick tre stycken cp ryck typ haha. Helt plötsigt bara flög hon upp i luften och studsa upp och ner. Som tur är så lyssnar hon ju bra så det går ju att lugna ner henne rätt fort, men ändå. Hon får lära sig att inte göra så nu när hon har föl i magen. Efter att jag ställt in henne igen mockade jag och fixade mat till henne och Q och sen fortsatte min kväll framför tv:n med snapchat och kik framme.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<