Jolie

Igår slutade jag vid 2 och drog hem starx efter det. Lite senare kom Annie hem till mig och vi drog vidare till Alleby och började med att mocka hos Ninja och Q, fixa mat och skölja av Ninjas ben. Ninja fick vila igår då jag inte hann rida och Q har ju fortfarande sin vintervila. Efter att jag var klar med det gick jag och gjorde iordning Jolie inför hoppningen. Uppvärmingen gick riktigt bra, hon var lugn och lyssnade bra på mig. Hon har faktiskt en rätt go galopp som hon visade sin bästa sida av på framridningen, även i högervarvet där Mikael sa att ingen (kanske lite överdrivet - inte så många) klarade av henne men att han tyckte att det såg riktigt bra ut nu, det var roligt att höra! 
Fortsatte sedan med att hoppa ett litet räcke med en galoppbom både framför och bakom hindret vilket Jolie fixade alldelse utmärkt. Väldigt pigg, studsig och glad mot hindret, men jag har fått tips av Carro sen jag red henne innan hennes skada på hur jag ska göra och det funkar bra :) Dock är hon ju precis igångsatt i hoppningen så nu är hon ännu piggare en vanligt. Sen fortsatte vi hoppa ett annat räcke där det log två bommar på hindret och snett utåt (vet inte vad det kallas) och efter varje gång vi hoppat rullade han ihop bommarna på hindret så vi tillslut hoppade i en triangel typ. 
 
Jag är nöjd över lag typ med ridpasset även fast min sits över hindrerna inte riktigt hängde med kändes det som, och även fast Jolie inte riktigt alltid kunde hålla sig i skinnet ;) Nåja, jag vet ju hur hon är och det är därför jag gillar henne, riktigt kul att ha tillbaka henne och få fortsätta jobba med henne, det har jag allt saknat! 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<