First school day

Och så var den första skoldagen avklarad. Började vid 9 idag med att få nya scheman osv och detta schemat som vi fick nu var inte så bra! Lite ändringar med halvklass osv och tider såklart: 
Måndagarna var helt okej, en lång rast och går från 8.00 - 14.25. Tisdagarna kommer bli rätt så långa, från 9.15 - 15.30. Onsdagarna är den längsta dagen från 8.00 - 15.45 med två långa raster. Torsdagarna är bra, går från 9.15 - 13.55 med endast tre lektioner och en håltimma! Fredagarna kommer också bli rätt långa, från 8.40 - 16.00, med en håltimma precis innan sista lektionen vilket gör att vi slutar klockan 4 istället för halv 3.. Och det gick tydligen inte att ändra på för att den läraren har en annan lektion då. Så ja, vissa delar av detta schemat var lite surt kan man säga. Annars har dagen varit bra, vi började med vanliga lektioner efter klockan 11, blev dock mest filmtittande idag och en rätt lugn start. Dock kommer vi att köra igång hårt igen efter prao veckan som är nästa vecka, så alltså veckan efter det är allt precis som vanligt igen.. Nåja, bara att bita ihop, jag hade tänkt försöka klara av dehär moppeprovet också så jag kan börja ta mig överallt själv utan att be mamma eller pappa. Gött att ha det klart till vecka 7 då jag ska ha Quillis hela veckan, det är ett mål, klar med körkorts provet! 

Imorgon kommer det bli en kort dag i skolan och efter det ska jag hem och plugga och sen iväg till stallet för att ta hand om Q och rida i hoppspecialen på förhoppningsvis Jolie! Hörs igen imorgon, puss och godnatt







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<