Sommarbild

Quilla gick mycket bättre idag! Lite spännd var hon dock då det blåste lite och regnade när vi red i lilla manegen plus att det var massa små ponnys som sprang runt haha, hon va iaf lite spännd! Lite jobbig i vänster galoppen men bara på volterna. Förut (för ett bra tag sen) var det ju att hon inte "orkade" arbeta sig igenom volten om man inte höll om henne och istället bytte hon galopp. Men nu så började hon kicka typ när man gick in på volten.. Hon gjorde det typ bara några gånger sen gav hon upp och jag tryckte på och red verkligen mer igenom volten så det löste ju sig bra. Men det är ändå jobbigt när hon håller på såhär, känns som att jag gör något fel eftersom det ett ridpass helt plötsligt bara kommer igen, hmm... Nåja, annars var hon fin hela passet och skötte sig så bra så, pigg och glad idag också! Nästan lite för pigg i galoppombytet haha, hon kanske har lite lite överskottsenergi? 

Nåja, blev att jag stannade hemma ikväll trots allt! Jag och Annie skulle egentligen dragit in till Horseshow för att se kvälls showerna, men efter att jag kom hem från stallet hade jag en sån jäkla huvudvärk så blev inget med det! Men imorgon taggar vi upp för en heldag inne på Scandi och mässan men mina bästa bästa kusiner! Nåja, slutpratat för idag, puss och godnatt 

Bäst i världen 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<