knäppis Quillis

Var ju som sagt i stallet förut och red Quillis. Drog ut på tiden rätt mycket och stod och tjöta med människor hit och dit tills jag till slut gick bort till manegen för att rida lite vilket blev spännande. Vädret ändrades hela tiden, först var det hur härligt som helst, solen sken och det var vind stilla, sen började det helt plötsligt regna och sen blev det typ storm, skojjar inte det blåste hur mycket som helst och det gör det fortfarande. 
Quilla var iaf på hugget och var helt knäpp idag och tyckte det var mycket roligare att stå på bakbenen än att arbeta.. Så fort jag la till skänkeln fram för allt i skritten så studsade hon upp med frambenen till en början iaf. Efter ett tag med studsningar övergick hon till mer stegringar och mot slutet började hon även lägga till att skjuta med rumpan, jäkla knäppis häst var hon idag. Haha, Helena, Maria och Linda fick höra hur hon höll på så dom kom bort och kolla och fick med lite grann på film vilket man bara skrattar åt. 
 
Vet inte riktigt vad det var med henne idag om det var lite vårkänslor kanske, eller om det var för att det blåste så sjukt mycket eller om hon bara var på bushumör då hon har varit duktig hela veckan. Men men, fick iaf galopperat av henne lite grann på slutet och gick tillbaka till stallet när blåsten hade lugnat sig såpass mycket att vi fick hålla i länntäckerna påväg tillbaka haha. Efter det stod jag och tjöta lite till och efter det åkte jag hem. 
 
Nu ligger jag och snackar i telefon och ska snart sova tror jag, rätt trött. Imorgon blir det stallet igen för att rida en förhoppningsvis lite lugnare Q, får se om Annie följer med isåfall kanske det det blir lite bilder :) Men vi hörs igen imorgon, puss och godnatt!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<