Knäppis Q

Nu e jag så trött så ögonen går snart i kors men jag tänkte ändå göra ett snabbt inlägg här innan jag somnar. Skolan gick snabbt och enkelt idag, lämnade in min uppsats och gjorde första delen av matteprovet då vi ska göra andra delen imorgon. Efter att vi hade slutat vid 2 satt jag och några till kvar i skolan till typ 4 för att plugga matte. Efter det drog jag bara hem och bytte om snabbt innan jag åkte iväg till stallet. 

Väl där började jag med att mocka hos Ninja och fixa mat till henne osv. Sen gjorde jag iordning Q inför ett dressyrpass som till en början gick superbra. Hon va pigg och glad och gick så fint så, iaf fram tills vänster galoppen... Då fick hon helt plötligt för sig från ingenstans att hon inte alls ville längre. Hon bara sparkade när jag försökte få henne att galoppera i vänster varvet och sen så fort jag styrde och tryckte med skänkeln stegarade hon eller studsa framåt typ. Det gick lixom inte för ju mer jag tryckte med skänkeln för att säga till henne desto mer kraft hade hon i sina bocksprång! Man har ju nästan börjat vänja sig vid detta nu så man sitter ju kvar som tur är även när hon väl tar i. 
Dock så började hon små fjanta sig lite igen när jag skulle skritta av och då gjorde hon ett bocksprång en gång och hade inte alls så mycket kraft i det som hon brukar. Men jag var väl antagligen så trött på henne så jag landa framme på halsen och gav typ upp och åkte ner i sanden och landa mjukt haha. Skakade typ på huvudet när jag reste mig upp då jag inte fattade varför jag åkte av i detta lilla bocksprånget när jag suttit kvar alla andra gånger, men aja, jag gav upp och någon gång måste ju vara den första. Nåja, hon stod igår så vi får hoppas att det bara är därför för hon höll inte på såhär sist jag red henne! 

Efter det fixade jag allt hos henne och åkte sedan hem. Nu under kvällen klarade jag inte av att fortsätta plugga. Är så trött i huvudet av allt pluggande nu va så det är sjukt, kan inte koncentrera mig då jag vet att jag måste få klart andra grejer också. Helt sjukt när det är så mycket grejer i skolan, man blir verkligen helt slut. Så nu ska jag sova och imorgon ta mig igenom skoldagen innan det blir helg. Puss på er och sov så gott







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<