Klubbmästerskap


Inne i Decemeber nu vilket betyder att det bara är 24 dagar kvar tills julafton och 31 dagar kvar tills nyår. Och igår var det första advent och även KM på Alleby vilket gick sådär för min del. Salami skötte sig på framhoppningen men inne på banan var han inte lika villig längre.. På 1:an trampade han om och det blev väldigt nära, tvåan gick helt ok, 3:an tittande han på och sen rev och sen kom den "älskade" fyran.. I vanliga fall så hoppar han bara av stort när jag trycker av honom stort, annars trampar han om, men inte denna gången. Jag tryckte inte av honom och var beredd på ett omtramp men istället blev det ett förstort språng vilket resulterade i obalans efter hindret. Dock var jag väldigt nära på att ta mig upp igen men när han saktade av till trav (väldigt snällt) så åkte jag ännu längre ner och va tvungen att släppa.. Blev trampad på baksidan av benet och kunde inte resa mig upp. Väldigt glad att jag har en sån grym storasyster som var där! 

Är otroligt tacksam över att hon kunde hjälpa mig innan och även efter då jag inte kunde belasta benet. Även skönt att mamma var där! Och under dagen var även J&M med mig! Nåja, vad ska man göra nu lixom, bara acceptera det och ta igen det senare! Förövrigt så vann Carro på privat häst, Sandra på lektionshäst, Felicia på privatponny och Tova på lektionsponny. Grymma är ni tjejer och så värda vinsterna! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<