Don't let them take your happiness

There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it. You surround yourself with people who make you laugh. Forget the bad, and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don’t. Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living.

Jag läste detta citat tidigare idag och jag kan ju verkligen inget annat än att säga att det stämmer så bra! Helt ärligt, varför fortsätta att försöka ta vara på en kompis som suger ut all energi ur dig genom att inte ge något tillbaka? Jag tror knappast att du är värd att bli behandlad så. Att hela tiden ställa upp på kompisen, försöka se till att ni träffas, men det är aldrig något av detta som går. Att bestämma något för att sedan sitta och vänta på att han/hon ska höra av sig är inte okej. Men så fort det är på kompisen villkor så går det?  Är dom gångerna man brytt sig, försökt hålla ihop det, skrivit och pratat bara en droppe i ett skyfall? 

Tillslut går det till en gräns, man slutar höra av sig då man aldrig får något tillbaka. Detta är inget man behöver inse själv, i själva verket kan man vara ganska blind för det eftersom det handlar om ens "kompis". Men vet ni vad det bästa är här? Jo, att ens nära vänner ser det före du själv gör det. Dom ser vad det tär på dig, hör det på dig när du pratar och vågar säga det till dig för att dom vill ditt bästa. Det spelar ingen roll hur länge man har varit vänner, när dom börjar skita i dig så går det till en gräns. Så ta istället vara på dom bra du har. Tänk all den tid man kanske lägger på att försöka hålla ihop det med någon som skiter i dig, hur många nya människor du istället kan lära känna. 

Så tro mig, det kan vara svårt att kanske avsluta kapitlet men istället får du som en ny bok. Var inte rädda för att göra något åt saken, det behöver inte vara något stort alls. Det räcker i princip med att sluta höra av sig, då man själv insett att hon/han skiter i mig och då tänker inte jag längre lägga min energi där. Det kan gå olika långt, du kanske bryts ner eller så ser du eller någon annan det tidigare. Men kom ihåg "Falling down is a part of life, getting back up is living."  Och sen får dom sig en käftsmäll för att du lyckats bättre, prove them wrong, you're strong






Mycket bra citat!

2014-12-11 // 21:25:46

den va cool de är i bland coolt med lite suddigt i bilder och de där vart ju bra.

2014-12-11 // 21:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<