Bästa Jolie

Efter denna hoppträningen kan jag verkligen somna med ett stort leende på läpparna! Jolie gick som en klocka idag. Under uppvärmingen gick hon superfint och Mikael tyckte det såg ut som en helt annan häst då hon var så fin, och det är alltid kul att höra det när han även säger att hon aldrig går så annars! 

När vi väl började hoppa var hon laddad kan man lugnt säga men gick superfint på hindrerna och lyssnade bra på mig och la sig fint! Hoppade lite mer höjder eller vad man ska säga idag så först hoppade vi ena långsidan med ett sockerbits hinder med fem galoppsprång fram till ett räcke. Sen fick man sluta hoppa på den höjden när Mikael tyckte det räckte för den ryttaren. Jag och Jenny var sist kvar och hoppade 1.10 vilket jag tycker va kul då vi inte hoppar dom höjderna så ofta. 
På andra långsidan stod ett till sockerbits hinder med 4 eller 5 galoppsprång, kommer inte ihåg, fram till en oxer som sedan slutade på 1 m typ. 

Jag är jättenöjd med hoppningen och det känns riktigt bra! Och jag är verkligen så glad att jag sitter på bästa Jolie, älskar verkligen att hoppa den lille skrutten! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<