Q & U

Entligen fått krypa ner i min säng efter en lång och regnig söndag. En sån söndag där många väljer att stanna inne efter att dom har tittat ut genom fönstret på morgonen och sett va de är för väder. Bara ligga kvar i sängen med något gott och kolla serie. Men istället för de så har jag varit i stallet och tagit hand om två stycken pärlor. 
Började med att mocka hos båda två innan jag tog in en lerig Q från hagen. Stod och borsta och pyssla med henne länge innan jag gick bort till manegen och red. Idag ville hon gärna sakta av innan jag sa att hon skulle göra de, troligen för att hon kände att jag kanske inte riktig höll om henne just då och då kunde hon lika väl sakta av ;) Så idag blev de mycket igångsättningar och avsaktingar, så att hon inte gjorde de innan eller efter. Funkade bra, och hon lyssnade super! 

Efter de fixade jag henne, fixade all mat för båda två innan jag tog in nästa smutsiga häst från hagen. Dessutom va hon inte bara smutsig utan blöt också.. Så jag försökte torka hennes så gott de gick och la sedan på ett flistäcke så hon fick värma sig lite. Hon ömmade lite grann på ryggen tack vare att de hade regnat på henne. Så sadel kunde jag inte rida med, och istället för att hoppa upp barbacka gick jag en promenad med henne istället. Så hon fick bli lite varmare och så igen. Lill skruttan <3 
Och när man inte har tagit hand om Ninja på ett tag märker man hur van man är vid Q som är så lugn av sig haha. Som när jag borstade Ninja och hon höll på med hovarna, de hade jag nästan glömt av. Och när vi va påväg hem från promenade när hon gick och skakade på huvudet, gick fort, kollade överallt och var nära på att putta ner mig i diket en gång för att hon hade lite för bråttom haha. Q är som sagt lite mer lugn ;) 
Men aja, efter att jag tagit in henne i stallet igen, hängt upp flistäcket över skåpsdörren för att de skulle torka lite så åkte jag hem :) 

Och väl hemma har jag pluggat och snackat med kompisar, men nu ska jag sova, börjar klockan 8 imorgon.. Taggad? Nej! Natti








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<