Kik & snapchat

Skolan gick rätt snabbt idag faktiskt, och allt gick bra under hela dagen. Började dagen med svenska där jag fick gjort nästan hela inlämnings uppgiften, ska bara skriva några meningar hemma. Fortsatte med Matte, skolans val och sen lunch. Efter det var det dags för SO läxförhör/prov, vilket gick helt okej, och avslutade sen dagen med NO. Efter det gick jag och mötte Helena, sen kom mamma och så skrev vi på lite papper och så fick jag min dator :) Bilder på den kommer imorgon troligtvis.

Sen drog vi iaf hem och åt och bytte om innan mamma körde oss till stallet där jag och Helena hade tänkt rida ut i det fina vädret. Istället blev de mest jobbigt.. Tror varken Ada eller Q var så sugna på att rida ut, varmt som tusan va de också. Dom fjantade hela tiden, bara vägrade gå och Q vände sig hela tiden om i en liten stegring/studsning. När dom började bråka för tredje gången bara på Allebyvägen tänkte jag precis hoppa av för att leda förbi henne, och precis då gör hon världens spark typ så jag hoppar av samtidigt och fick fart kan man ju säga ;) Sen fortsatte dom fjanta sig så vi kom inte längre än till raksträckan på Torslanda rundan.. Där flög båda hästarna ut på ängen för att dom blev rädda för en höbal? Och sedan fick vi inte fram dom. Även fast Ada stod kvar så vägrade Quilla gå ett ända steg framåt utan vände sig hela tiden i små stegringar/studsningar. Tillslut när jag inte hade någon som helst kraft kvar i mina ben så började vi gå tillbaka, ville verkligen inte att de skulle hända något med någon av oss och framför allt inte med Quilla när hon höll på att backa osv..
Hon brukar vara riktigt snäll, det var bara idag som hon inte alls va på humör.. Lilla prinsessan :(

Aja, väl hemma igen mockade vi och fixade för hästisarna innan mamma kom vid 7 och hämtade mig. Åkte hem och åt hamburgare och kollade sedan fotbolls matchen mellan Irland och Sverige, där Sverige vann med 2-1 (har jag för mig). Ja, annars har det inte hänt så mycket under kvällen, skrivit på kik i en gruppchatt och snapchattat med Theo. Inte mycket mer att säga, hörs imorgon igen. Puss och godnatt /E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<