Stall fredag

Efter att Emma hade kört mig till stallet förut fixade jag iordning Ninja och gick sen tillsammans med Felicia bort till stora manegen. Gud va längsen det va jag red Ninja ordentligt, sist skrittade jag ju bara i några minuter. Plus att sist jag red henne, alltså ordentligt, red jag alltid på hacket. Men idag red jag på bett vilket funkade jättebra. Hon tjafsade lite i början i skritten men sen gick hon så fint så. Fortsatte med trav där hon var super duktig och fin. I galoppen på långsidorna blev hon taggad, men hon gjorde ingenting utan galopperade bara på och frustade. Efter det var hon lite taggad i traven men lugnade ner sig snabbt och gick jättebra i slutet också. Så jag är jättenöjd med ridpasset kan kan jag säga. Och jag har verkligen saknat att rida henne kände jag nu, världens bästa Ninja! 

Efteråt mockade jag hos henne och fixade mat och gick sedan till Cafet och snackade med Carro och lite så innan vi gick tillbaka till stallet och träffade Flisan. Sen slängde jag in hö till Ninnis och åkte hem runt kvart över 7. Nu under kvällen har jag bara tagit det lugnt, är så trött nu. 
Imorgon blir det stallet igen, men först lite sömn, natti 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<