innan jag somnar

Va i stallet vid halv 6 och snackade med Helena, Carro och Flisan innan jag och Helena gick bort till manegen där Rufus var. Strax efter det kom även Carro (=glad elin) och Flisan. Idag hoppade vi lite olika linjer med lite olika avstånd. Till att börja med hoppade vi en kombination med 4 galoppsprång i mellan, när vi skulle hoppa fram 2 gånger på den kombination fick jag bara in 3 galoppsprång då det gick lite fort och jag hann inte samla upp honom så mycket så vi skulle kunna gå på ett galoppsprång till. Men sen gick det bättre och jag fick in 4 hyfsat jämna språng imellan hindrerna. Efter det la vi till 2 hinder till, ett som stod på diagonalen och ett som stod på långsidan, alltså en böjd linje med 2 galoppsprång imellan. Gick rätt bra. Och sen la vi till tre hinder till, en till böjd båge med hinder från diagonalen till långsida med 3 galoppsprång imellan, och sedan en oxer som stod på andra långsidan.
 
Jag är rätt nöjd, kunde skärpt till mig lite men det gick ändå rätt bra. Jag fick in dom antal språng det skulle vara och dom var hyfsat jämna, förutom dom första gångerna på kombinationen då. Han hoppade bra idag också, slarvade lite och var i ett räcke när Mikael höjde lite, men annars var han duktig. Bara jag som måste öva på att fånga upp han lite mer på yttertygeln så han landar i rätt galopp, tips från C ;) 
 
Nåja, allt för idag! Btw, jag ska bli bättre på att blogga, tagit till mig orden från mina kära vänner och jag ska försöka göra så det dyker upp mer inlägg under dagarna ;) Har redan fixat ett litet tills imorgon, det finns ju även inlägg i annan form än text som kanske är roliga att kolla på. Har egentligen jättemycket ideer på olika inlägg, bara det att jag aldrig fått ut dom ur huvdet och ner på tangentbordet, ska bättra mig, lovar :)
 
Dröm sött, pussar
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<