Hoppträning

Idag va det hoppning som stod på schemat för min del. Va i stallet runt 5 och mockade hos Q, pratade med Helena och Eve och lite så. Efter det gick vi bort och byggde banan, och sen borstade jag på Rufus. Efter det gick jag bort en snabbis och kollade på clinicen där Carro, Sandra, Jenny, Rebecca och Matilda hoppade. Sen tillbaka till stallet och ta på mig mina grejer och fixa iordning Rufus och gå ut och rida fram lite! 
Istället för att träna för Thomas Torgersen (då han inte kunde komma tack vare tåget) fick vi träna för duktiga Arvid och Kelly. Det va alltså jag, Erika, Jossan, Felicia och Malin. 

Jag tycker träning va bra och de gick både bra och lite mindre bra enligt mig själv! I början i galoppen iaf övade vi på att ta tillbaka dom och trycka på dom. Sen började vi hoppa fram på alla olika linjer som va uppställda, och alla hade relaterade avstånd på 5,6 eller 1 galoppsprång. Och i slutet hoppade vi hela banan, första gången gick de lite sisådär, kändes som jag slarvred lite.. Kom iaf en gång till vilket gick bättre. 
Både Arvid och Kelly tyckte de va en 'check häst och att de såg bra ut, så de va roligt! Gav bra tips också och aa, jag är väl nöjd :) Roligt att träna för dom, glad att jag fick vara med. Och tack, tack, tack till Gunilla för att jag fick låna din häst!! <3 Och jag är så glad att Carro va där, vare sig det går bra eller inte så är jag glad när hon kommer, hon är bäst! <3

Kom iaf ifrån stallet vid halv 11, körde hem Evelina och sen hem. Hon fotade även idag, hon sa dock att bilderna inte blev jättebra, men alltid något! Carro fotade också, så vi får väl se om jag kan få dom bilderna. Men nu måste jag sova, tröööött!
Hörs imorgon, godnatt från en riktigt glad tjej! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<