Hopp hopp

Hopplektionen gick bra! Rufus skötte sig riktigt bra, bara jag som klantade mig ibland.. Idag hoppade vi hinder med både långa och korta distanser fram till hindret. Och lite olika bågar och vägar och så, lite roligt! Han skötte sig som sagt bra, det var bara jag som klantade mig och tog en lite för kort väg och hann då inte rakrikta honom vilket då blev ett stopp, men vi kom igen och då blev det mycket bättre. Sen så gick det bra tycker jag, resten av passet. Skulle dock tycka det var enklare om jag kunde ha en martingal på honom när jag hoppar. Han drar upp huvudet och blir lite stark efter hindrerna nämligen, ska se om jag får ha det :) 

Nästa vecka blir det ingen hoppspecial för mig då det är teorivecka. Men istället frågade Gunilla om jag ville vara med och hoppa för en landslags tränare (om jag inte minns fel) som kommer till Alleby. Han skulle hålla en clinik först där några är med och hoppar, bl.a Carro, och sen är det en träning efter det som jag och 4 till ska vara med på, 3 privat ryttare och en i min grupp. Så det ska bli kul :) Men aja, de är en vecka kvar, skriver om det lite närmare. 

Imorgon blir det skolan till halv 3, sen iväg till stallet för att rida Ninja och sen hem igen och då kommer några kompisar hem till oss. Men nu måste jag sova, trött idag igen ;) Puss o godnatt 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<