Det är tooorsdag

Redan torsdag? Denna veckan har gått jättefort! Men japp, det är torsdag vilket innebär att det har varit en kort dag i skolan för min del och sen ridning ikväll. 
Började denna dagen med en chill svenska lektion, bara skriva lite på datorerna, sedan hade vi håltimma där jag gjorde SO läxan tills idag och sen kollade jag även halloween avsnittet av PLL som kom ut idag, wiiiihoooo!!!! Helt klart världens bästa serie!! Fortsatte sedan iaf med en engelska lektion där vi hade ett prov i form av en insändare nu efter debatten. 
Debatten var så att klassen blev indelad i 6 grupper med 4 personer i varje grupp. Sen hade vi 3 ämnen: för/emot djurtester, alltså testa mediciner osv på djur. För/emot päls och läder. Och för/emot att äta kött. Min grupp skulle vara emot läder och päls och vi debatterade då alltså mot den gruppen som var för läder och päls. Sen var även varje person i gruppen tilldelad en "roll" alltså en person i verkligheten som sysslar med det ämnet. Jag blev då alltså en designer som heter Stella McCartney som är emot päls och läder. Faktiskt riktigt roligt, fick bra respons av lärarna efteråt också så det var kul, så nu väntar jag bara på betyg från debatt och provet :) 

Okej haha, tillbaka till andra igen.. Efter engelska lektion hade vi kvar SO och Matte och sen slutade vi vid 2. Så nu har jag precis gjort mig en god rosa smoothie med lite müsli på toppen och ska inte göra så mycket mer innan stallet. Vi hörs sen. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<