Världens bästa!

Idag har bloggen fått lida.. Har verkligen inte hunnit klicka mig in och skriva ett inlägg tyvärr. Men jag ska berätta varför såklart haha. 
Va i stallet vid halv 11 imorse och började med att mocka hos både Q och Ninja, lägga in hö till både två, blanda betfor till båda två och sen göra mat till båda två. Efter det tog jag in en blöt liten Quilla från hagen, så hon fick stå med fleecetäcke och tugga lite hö en stund innan jag började göra iordning henne. Efter det red jag och Evelina lite dressyr i lilla manegen. Jag skrittade fram länge och red på cerpentiner, gjorde skänkelvikningar, öppnor och slutor. Fortsatte sedan i traven med cerpentiner och skänkelvikningar och Quilla gick som en hel miljon! Världens bästa <3 Sedan i galoppen var hon lite jobbig i början, men sen gick det bra där med! Hon var verkligen såååå fin idag! De är härligt när man verkligen känner den känslan efter ett rid pass, idag är jag verkligen nöjd! 

Efter ett dressyr pass på Q fick hon äta lite betfor och sedan komma ut i hagen igen. Sen var det bara att hämta in nästa häst från hagen, och för min och Ninjas del väntade ett till dressyr pass. Hon skötte sig bra, lite små jobbig i traven och tjafsade lite men förutom dom små stunderna så gick hon klockrent. Idag var det förresten helt underbart att galoppera på henne!!! Jag skulle kunnat sitta och galoppera runt och runt och runt flera gånger om.
Efter att ha stått upp en liten stund i början av galoppen satte jag mig sen ner och shit va bra hon gick! Jag blev typ chokad! Okej, nu tycker ni säkert att jag överdriver men neej. Kommer inte ihåg senast hon gick så bra i galoppen med mig som hon gjorde idag. Hon har ju mycket energi men är aldrig dum, utan det brukar gå bra när jag rider henne. Men idag var hon verkligen extra duktig! 

Åhh, vad hade jag gjort utan Carro, Q och Ninnis? <3

Avslutar detta långa inlägget med att säga att under kvällen har jag skrivit en uppsatts, ätit middag med familjen och mormor och morfar. Och sen har vi även pillat lite med moppen och fixat lite. 
Massa kramar till er som orkade läsa allt haha, men jag var bara tvungen att skriva alltihop! Puss och godnatt







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<