Quillis

Försökte göra ett inlägg förut i stallet men det funkade inte att publicera.. Men iaf så var kvällen igår jättebra, det var bara den närmsta släkten som var här, då det hade hänt en sak så resten kunde inte komma. Men mina kusiners familj var här, mormor och morfar och farmor och farfar. Och jag måste bara säga det att jag har verkligen världens bästa familj och släkt, helt oslagbara! <3 

Idag har jag varit ute i stallet och ridit Q. Skrittade ut först vilket blev lite spännande när vi kom till en vattenpöl som var över hela vägen.. Quilla vände om och sköt med bakbenen så jag landade på halsen. Hoppade bak i sadeln igen och då skjuter hon med bakbenen igen så jag hamnar framme på halsen igen, dock hamnar jag på sidan denna gången.. Tur att hon är så snäll så hon stannar och står still när man hamnar så på sidan. Iaf så kunde jag inte kravla mig upp i sadeln igen så jag hoppade av, och när jag landade vrickade jag foten typ så jag trilla och satte mig på rumpan hahah, det går bra nu... Haha aja, ledde henne förbi vattenpölen och sen var hon hur snäll som helst resten av vägen och gick igenom vattenpölen utan några problem på vägen hem igen. 

Inne i manegen var hon lite slö, så la mycket fokus på att hon skulle lyssna framåt och på mig. Dock i galoppen var det tvärtom för där fick jag mer lägga fokus på att hon skulle lyssna tillbaka. Blev kanske inte precis världens dressyrpass, men hon lyssnade bra efter ett litet tag både på att gå framåt och när jag tog tillbaka henne. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<