perfekt fredag

Hemma från stallet och sitter just nu framför tv:n och kollar idol och har precis ätit räkor. Hade tänkt redigera lite bilder från dressyr KM:et ikväll och sedan lägga in dom i ett tidsinställt inlägg tills imorgon. 
Men nåja, nog om det, var ju som sagt i stallet förut och red Ninja vilket gick riktigt bra. Började med att skritta ut en sväng och gick sedan bort till manegen och red lite dressyr vilket gick jättebra, Ninja gick hur bra som helst verkligen! Skrittade på lite volter och gjorde lite skänkelvikningar innan jag började trava. I traven fortsatte jag med lite volter och skänkelvikningar och även lite travökningar så hon längde ut lite på sitt steg, vilket hon gjorde riktigt fint, världens bästa!! Fortsatte sedan med lite galopp där hon gick bra och lyssnade bra och direkt på både fattningen och avsaktingen. 
 
Efteråt stod jag och pysslade med henne innan jag tvättade av benskydden, mockade, fixade mat och putsade sadeln. Imorgon väntas tävling och jag är taggad även fast jag själv inte ska tävla, men det är ju så kul att följa med. Och jag har en känsla av att denna helgen kommer bli bra, hoppas magkänslan stämmer! Men en tävlingsdag eller helg brukar aldrig bli misslyckad, så det betyder ju att det känns som att denna helgen kommer bli extra bra :) 
Nåja, nu ska jag sätta igång med mina bilder, puss på er 
 
 




» Emz

Det var bara för att jag sa lycka till förut idag som de gick så bra :))))))

2013-11-23 // 01:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<