Ninnisen

Vaknade vid 10 imorse. Åt frukost och åkte sedan och hämtade Evelina och sen iväg till stallet. Satt i cafet och chillade på de ett tag och snackade med Eve o Helena och sen lite med Carro. Gick ut och mockade hos Ninja och fixade hos henne. Tog in henne från hagen och fixade henne inför ett ridpass som gick rätt bra. Ensamma i manegen med Eve o Helena, gött! Hon var lugn och fin i skritt och trav i början. I galoppen var hon snäll men pigg, väldigt pigg. Sparkade och studsade med rumpan, men inget annat. Efter de skulle Eve visa mig LC:1 programmet, vilket gick sådär haha.. Och i slutet gick jag runt lite i hela manegen med Ninja i hälarna hela tiden, både när jag sprang o gick o stod stilla, duktig häst!
Så jag är ändå rätt nöjd med ridpasset och en pigg liten Ninnis :)

Fixade henne sen och skulle fota vi fota Carro lite när hon red sin nya riktigt fina häst. Hann fota lite grann men sen dog mitt batteri... Och när vi gick ifrån stora manegen ringde Evelinas mamma och sa att hon var påväg så vi började gå för att möta henne. Och nu har jag käkat god tacos och sitter och kollar melodifestivalen.
Ulrik var helt klart bäst, som förra året! Nu ska vi se vem som vinner ikväll!
Kram /E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<