Glad chey

Sista lektionen för den här terminen och vi hade poänghoppning. Jag hade Ajax och vi började hoppa fram lite smått innan vi började hoppa banan. Det första låg på 60 cm, det andra på 70, det tredje på 80, det fjärde på 90, det femte på 1 meter, det sjätte på 1.10 meter och det sjunde och sista hindret låg på 1.15 meter. När han hade fixat alla hinder fram till 1 meter hindret tyckte jag att det var rätt lugnt, det tyckte jag inte va så högt. Sen när han fixade till 1.10 hindret tyckte jag det blev lite högre och sen 1.15, herregud! 
Jag har ju bara gått banor och stått på marken när det kommer till 1.10 och högre. Så när jag satt på hästen blev det ju inte riktigt lika högt som när man står på marken, men det var ju fortfarande högt ;) 
 
Eftersom jag innan har hoppat 1.05 så var 1.10 mitt nästa mål, och då bestämde jag mig även att jag skulle hoppa 1.15 hindret också. Det gick bra, vi hoppade felfritt fram till 1.15 där Ajax trampade om precis innan och vi kom in lite nära och han rev frambommen, så bakbommen kom vi iaf över ;) Men jag är suuupernöjd, vi klarade ju 1.10 vilket var mitt mål. Och sen att vi petade ner frambommen på 1.15 gör ingenting, jag är bara glad att jag över huvudtaget vågade hoppa det :)
 
Puss / E
En liten bildbomb från idag, jag & Ajax
 
60 cm
 
80 cm
 
1 meter
 
 1.10 meter
 
 1.15 meter, bjuder på den bilden
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<