En stalldag

Självklart publicerade inte inlägget igår och jag somnade haha..
Men iaf så var det en lång dag igår. Först städade jag rummet innan jag åkte till stallet. Tog in en grå Quilla från hagen, som efter en halv timmas borstning blev ren och fin och klar inför ridning. Och det kändes verkligen inte som att jag kunde rida igår.. Hon blev även rädd för minsta lilla och var lite stark och pigg, men förklaringen till det var för att hon hade stått i 4 dagar och vilat ;) Efter det släppte jag iaf ut henne igen och satt i Cafet en stund. Ut och hålla Helena sällskap när hon fixade Ada och hon övertalade även mig till att stanna kvar i stallet längre. Sen kollade jag när dom red, och efter det mockade jag och fixade mat.
Ridskole ponnysarna skulle ner till sommarhagen också, så då blev det 3 vändor ner dit och sen chilla lite innan jag åkte hem med Helena. Så en stalldag ifrån klockan 1 till klockan 8, blev det för min del igår

Idag blir det rida Q, liten sugen på att rida ut en liten sväng men får se. Och sen ska jag kolla Nisse-cupen. Men nu måste jag börja fixa iordning, puss / E

Här har ni för och efter- bild på smutsgrisen från igår! Haha <3






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<