Pigg studsboll

Hej igen!
Rätt trött efter denna dagen kan man säga. Sa ju förut vad som hade hänt i skolan och lite så. Så vid halv 5 åkte jag ut till stallet och mockade hos Ninnis, som hade rätt rent i boxen idag, eller bättre en sista gångerna iaf ;) Sen skulle jag gå och göra iordning Jolie, men hon gick tydligen lektion innan mig så ingen häst att fixa iordning.

Började rida och hon var pigg men lyssnade ändå rätt bra på att lugna sig i traven. Gick fint över bommarna men sen kom vi då till hoppningen, hehe! Skulle trava emot ett räcke med en travbom framför och landa i galopp. Där räckte de att hon fick syn på hindret så började hon studsa fram i galopp och taggade, mycket! Vissa gånger skulle jag inte ens hoppa, hon fick bara syn på hindret, sötan! Hmm, studs/galopp undra hur de såg ut ;)
Hon lixom studsa på bakbenen och sen fram långt med frambenen, typ kasta sig framåt och höll på... Med allt möjligt! Tur att hon också är en sån häst som inte bockar och så.

Hoppade två hinder på långsidan med 4 galoppsprång emellan. Och till en början gick de sådär. Helt och hållet mitt fel, då jag inte tog tillbaka henne så mycket som jag skulle gjort mellan hindrerna. Vi kom in lite nära. Men sen skärpte jag till mig och tog tillbaka henne mer, försökte iaf rätta mina fel. Hon hoppade av jätte bra! Sista gången låg de på 95, (jag tog en kratta och mätte efter lektionen). De blev bättre och gick bättre när jag tog tag i vad jag hade gjort fel. Så ja, jag är inte så nöjd med de 2 första sprången, men som sagt så blev de bättre :)
Pigg och studsig var hon i princip hela lektionen mot hindrerna, men de va första gången och jag har en hel termin på mig att jobba med henne, vilket jag ser fram emot! Gillar ju den hästen :)

Alltid lika svårt att beskriva exakt hur hon var i text, men försöker så gott jag kan. Antingen så låter de inte alls jobbigt, eller så låter de så som de va för mig, eller så låter de super jobbigt. Alla har vi olika ögon för att tolka en text.
Nåja, nu ska jag försöka sova lite. Imorgon blir de skola, Ninja och så ska Annie sova här för hennes föräldrar ska bort!
Kram / E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<