Full rulle

Efter skolan drog jag hem och åt och mötte upp Sara, vi fick åka med Emma in så slapp vi gå för hon skulle till Peppe. Iaf så gjorde jag iordning Ninja och gick bort till stora manegen. Började värma upp henne i skritt och trav och hon var lite stark, men lyssnade bra. La in en galopp efter hand och de första varvet sparkade hon lite och ja, men sen jag lät henne galoppera på och hon lugnade sig efter ett varv ungefär. Hon var fortfarande pigg men sparkade inget och galopperade på. Efter de fixade jag iordning henne, mockade, blandade mat, gav alla hästar i lilla privat stallet hö, sopade och pussade lite på henne innan jag gick gick bort till manegen igen. 
 
Där stog Jolie redo och klar då hon gick lektionen innan. Så jag hoppade upp och började rida nästa häst. Hon var pigg men inte hettsig som förra gången. Hoppade böjda och raka linjer med ett bestämt antal galoppsprång imellan. Vilket gick bra till en början, hon hoppade fint och hade ett bra tempo. Men sen när vi skulle börja hoppa långsidan, vet jag inte vad jag höll på med.. Kom säkert 5 gånger med lite mellanrum, och de var bara sista gången som blev bra. De var bara mitt fel då jag inte höll i henne exakt hela vägen fram, kom in lite nära på första och kom i andra, rev dock inte, men hon var i! De är la bara att lära sig på sina misstag, en ny gång nästa vecka och ska försöka skärpa till mig ordentligt då! De har gått både bra och dåligt, vissa lektioner jättebra, vissa lektioner lite dåligare.
Mamma och Sara fixade iaf iordning henne efter, medans jag gick in och packade en höpåse tills imorn för Ninnis och kollade till henne en sista gång innan jag åkte hem. 
 
Vi hörs igen imorgon igen, Kram på er / E

Åh, kolla vad fin hon är!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<