Fina lill tjejen

Somsagt så åkte jag med Flisan efter att vi hade slutat vid 3. Efter att mina kläder värmts upp medans vi åt så började jag fixa till Ninja för ett ridpass. Hon var rätt lugn från början, annars har hon varit väldigt framåt från de att man lämnar stallet typ ;) Men nu var hon lugn och fin. Efter att ha skrittat ett tag började jag med lite övergångar till trav på långsidorna, och sen skritt. La även sedan in lite halter vid varje igångsättning och varje avbrott. Hon lyssnade jättebra på både framåttdrivande hjälper och "tillbaka" hjälperna. Efter ett tag la jag lugnt in en galopp, där hon viftade lite på huvudet och galopperade på som vanligt. Inget sparkande eller nått sånt utan vanlig galopp :) Bröt av, travade nått varv, sen skritt, och från skritten galopp, vilket hon gjorde mycket bra! 
Fortsatte sedan med galopp och lite övergångar i andra varvet. Hon blev dock lite starkare efter galoppen, men efter att ha gjort lite avsaktningar till skritt så gick hon i bra tempo sen igen. Åh fina lill tjejen va duktig hon va idag. 
 
Läste sedan vad Sandra hade skrivit i boken eftersom hon hade henne igår, och då hade hon longerat henne i galoppen så hon hade fått springa av sig lite energi. Så de kan ju ha varit därför hon va så lugn, vem vet? Eller så kanske hon hade varit lugn och lika fin ändå. Nåja, glad över att hon gick så bra idag, man får alltid en extra bra känsla efterråt då! 
Fixade iordning henne och innan jag åkte hem fick hon stå och mumsa på sin betfor. 
 
Imorgon blir de sovmorgon, börjar 5 över halv 10, då vi inte har någon musik. Så går från 5 över halv 10 till 20 i 4, och de är denna dagen jag inte har så mycket raster... Men bloggen uppdateras ju såklart om jag kan! 
Sov så gott / E





Önskar dig en underbar dag! :D Vad ska du göra i veckan då?

MVH AmandaB

2013-01-22 // 09:34:10

Önskar dig en underbar dag! :D Vad ska du göra i veckan då?

MVH AmandaB

2013-01-22 // 09:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<