Det blev Rufus

Som rubriken lyder så blev de Rufus jag fick hoppa idag istället för Jolie då hon var halt. Iaf, visste att Rufus var typ rena motsattsen till Jolie, då Jolie är pigg, hoppar lätt, och typ ingen drivning mot hindrerna, medans Rufus hoppar stort, tar i och man måste hålla om med benen ordentligt mot hindrerna. Fick känna lite på han på ett räcke, han hoppade av väldigt bra och gjorde de alla gånger förutom en, lite nära. Men iaf jag hann hoppa 4 språng, två på ett räcke och två på en oxer innan vi skulle komma in på en kombination med ett galoppsprång imellan. Först drar han åt sidan på första hindret, jag kommer igen och han hoppar de. Men sen på andra hindret gör han samma grej igen fast med mer kraft och jag flyger av in i hinderstödet och landar sen på ryggen och svanskotan med en smäll, ajjj! Satt iaf upp igen och skrittade en liten stund, och kom sedan igen. Gick bättre denna gången och han gjorde ingenting, bara hoppa. Resten av sprången gick bra!
Jag är faktiskt nöjd med ridpasser förövrigt förutom kombinationen första gången då. Men annars gick de la bra för att vara första gången jag rider eller över huvudtaget sitter på den hästen :) Sandra var förresten också med idag, på Heddan.
 
Mockade hos Ninja innan lektionen och efter lektionen träffade jag Carro, fick två presenter av henne från Thailand också :D Båda sakerna var jättefina verkligen! Ifall du läser detta Carro, tusen tack igen  Kram Elin!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<