Inte hacket

Tjing tjong! Efter en rätt bra skoldag åkte jag med Flisan, bytte om och drog ut till stallet direkt. Fixade iordning en smutsig Ninja som behövde extra mycket ompyssling innan ridningen idag. Och som de står i rubriken så red jag inte på hacket idag utan på bett för en gångs skull ;) Gick bra, men de var verkligen annorlunda att rida på de jämfört med hacket. Iaf så började jag med lite övergångar mellan skritt och trav efter att ha skrittat en stund. Sen jobbade jag mycket i trav och med travarbetet. Hon var lite "slängig" med huvudet till en början, men släppte sedan de när hon kom igång lite mer. Efter hand la jag in en kort galopp, där studsade hon nästa fram till en början men sen la hon sig i en jättefin galopp. Fortsatte med travarbetet där hon la sig riktigt fint, hon travade på riktigt bra. Jobbade då lite med volter och la sedan in en fattning till galopp igen. Började med lite studsande och över gick sedan till en mjuk galopp. Fortsatte jobba på samma sätt i andra varvet med galoppen och traven. Och i slutet gick hon som en klocka i traven.
Riktigt duktig var hon idag, fina Ninja!

Fixade allt som skulle göras i stallet och åkte sedan hem för att spendera resten av kvällen med mina icke kära skolböcker. Imorgon blir de skola, dock lite chill på dagen, stå i disken i matsalen med Annie och Anton, haha kan de bli roligare...? Mm, ja!
Nåja sen blir de plugg och på kvällen åka iväg för att fixa hos Ninja och mysa med henne. Ingen ridning imorgon då jag inte hinner de :(
Sov så gott goingar / E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<