Storm och en bra lektion

Strömmen kom tillbaka för en stund sen här hemma efter att ha varit borta i ca 15 min haha ;) Det är stormen "Sven" som har dragit sig in och det är då ingen liten storm.. Det dunkar i husväggarna, regnar, snöar och blåser utav bara helvete haha. Strömmen gick tydligen på hela Alleby förut också, glad över att det inte hände när jag red kan jag säga. Var ju med om ett strömavbrott för 2 år sedan på Alleby när jag hade Maya, det var då en spännande kväll vill jag lova. 

Nåja, lektionen idag gick iaf jättebra och jag är super nöjd! Hoppade bara en enkel bana med 4 hinder. Började med att hoppa fram på alla hindrerna. Efter det skulle vi hoppa hela banan, så 3 stycken hoppade på den höjden som var. Efter det höjde Mikael för 3 andra ryttare och sen sa han att jag skulle hoppa sist, så höjde han ännu lite till för mig! :) Sista rundan när han hade höjt kändes riktigt bra, inga nedslag eller något missförstånd. Vi fick bra språng på alla hinderna, framförallt på sista då vi fick till ett stort och bra språng, så han hoppade upp sig riktigt bra! Så jag kan verkligen inte annat en att vara nöjd, känns riktigt bra :) 

Väl hemma satte jag mig och skulle plugga igen, dock tog huvudvärken över efter ett tag och jag fick sluta. Jag har skolans val imorgon på mig att plugga också, sen får det gå som det går.. Kan ju inte göra så mycket mer. 
Nu ska jag iaf krypa ner under täcket och få lite sömn i kroppen tills imorgon då det först är skolan och sen stallet. Puss och godnatt! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<