Lång dag

Idag kan man verkligen säga att jag drog ut på tiden i stallet. Var ju där vid 10 och började med att mocka, soppa hela stallet, fixa iordning bland täckerna, soppa vid höet, lägga in hö till Q, fixa mat och sen snacka med Flisan läääänge. Efter det tog jag in Quillisen och fixade iordning henne och började inte rida förräns klockan 1 haha. Det gick iaf mycket bättre idag, idag va hon jättefin. Dock var hon rätt fjantig och blev "rädd" för lite olika saker helt plötsligt, och gjorde så som hon gör ute när hon blir rädd. Nåja, jag satt kvar i sadeln hela tiden och sen gick de bra. Hon va lite stel i höger sidan vilket främst visade sig i galoppen. Fick inte riktigt loss det helt men mot slutet började jag iaf känna mycket mer skillnad. 

Efter ridning putsade jag av sadeln, fixade Q och la på henne ett varmt gott täcke och efter det fick hon komma in i boxen med massa gott hö. Efter att Q var helt färdig så gick jag och pussade lite på Ninja och tog av henne sitt blöta täcke och la på ett fleecestäcke. Och sen åkte jag hem.

Nu på kvällen kom mamma hem från Teneriffa, jag har saknat henne så det är skönt att hon är hemma! Och sen har jag inte gjort så mycket mer under kvällen. Imorgon blir det en chill dag i skolan, jag och Alicia ska stå i Cafet. Men vi hörs igen då, puss och godnatt! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<