Dom 2 bästa

Har ju som sagt varit i stallet idag och ridit både Ninja och Quilla och fixat för dom. Började med att fixa allt och tog sedan in Q från hagen. Började med att skritta ut själv och bara mysa med henne i solen. Skrittade hela Alleby vägen och sedan gick vi in på Herman rundan och travade hemåt igen. Hon var hur snäll som helst och gjorde ingenting, och ändå gick vi förbi den stora vattenpölen som vi gick förbi igår. Men idag var hon verkligen så snäll, bäästa! Fortsatte sedan rida lite i manegen där hon hade mycket energi i galoppen och var lite stark. Så idag varierade jag mellan att galoppera på fyrkantspåret och på olika stora volter. Snacka om att jag fick rida rida rida i volterna så hon inte bytte galopp när hon inte orkade arbeta. Men hon var duktig och båda två var lite trötta efteråt ;) Världens bästa Q! 

Efter ett pass på Q väntade ett pass på Ninja. Hon var super fin i skritt och trav och lyssnade bra både på när jag tog tillbaka och när jag ville ha fram henne, och hon längde ut på sitt steg riktigt fint. Även hon hade mycket energi i galoppen men efter att vi galopperat några varv så kunde jag ändå sätta mig ner och arbeta henne även i galoppen. 

Så ja, idag är jag nöjd med båda hästisarna. Imorgon blir det skola till 3 och sen ska jag iväg till stallet igen för att rida lite dressyr på Quilli. Hoppas att ni har haft en bra söndag! Puss och kram 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<