Bra tider

Livet leker, så himla härligt! Allt bara flyter på just nu, och det känns precis som att något har lättat. Visst finns det en lite kringelikrokig grej men det kommer nog att lösa sig med tiden tror jag. Annars är allt helt perfekt, en helt underbar känsla verkligen när man går hela dagarna med ett leende på läpparna! 

Idag har jag varit ute i stallet hos det finaste jag vet! Red ett lite kortare dressyr pass på henne idag, sisådär 45 minuter då jag tänkte att hon kan spara på krafterna lite tills imorgon och lördag då hon och Carro ska på hopp kurs för Björne. Fick iaf under dessa 45 minuter ridit igenom henne och hon gick helt klockrent. Jag skrev ju för ett tag sen att jag måste hitta knapparna på henne igen efter att hon bytt bett, då hon i början var lite stark på det och vi inte riktigt alltid kom överens. Men nu den senaste tiden har det verkligen gått superbra och jag har verkligen hittat knapparna på henne känner jag. Våra dressyr pass går klockrent nu och jag är alltid lika nöjd med henne efteråt! 
Iaf, tillbaka till idag, hon gick super. Efter det mockade jag, fixade mat till både henne och Ninja och efter det åkte jag hem. 

Imorgon har jag en rolig dag framför mig tillsammans med Carolineisen. Börjar med att jag åker till stallet rätt tidigt för att rida och fixa hos Ninja innan halv 12. Efter det ska vi lasta Quilla och jag ska åka med Carro och Q på deras kurs. Efter det åker vi hem igen och lastar av Q och fixar allt innan vi åker tillbaka igen för att kolla på en annan tjej från Alleby som är med i en senare grupp. När jag skriver det såhär låter det som att vi är hemma och klara med allt vid typ 4 igen, men icke det ska jag säga haha. Vi borde nog va hemma och klara med allt för dagen vid ca 8 på kvällen kanske, tänk 1 timma i bilen varje väg till kursen haha, plus allt där i mellan, det tar sin tid att hålla på med hästar alltså! Nåja, mer om allt detta imorgon! 

Puss och godnatt 

 Det bästa jag vet! 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<