Fullspäckad dag

Hej på er!
Nu har jag kommit hem från stallet och ut ur duschen. De har varit en bra dag i skolan. När jag slutade vid 2 gick jag och Flisan hem till mig för att jag skulle byta om till stallkläder och äta lite innan vi stack iväg till stallet. Väl där fixade jag Q och det blev ett barbacka pass i paddocken. Hon var duktig men även fjantig haha, blev rädd för ingenting. När jag hade ridit klart henne mockade jag och fixade mat och pratade med Sandra länge.

Sen var det bara att ta på sig hjälm, väst och Sandra sköna Tretorn stövlar som jag skulle ha idag sa hon. Vi skulle kolla om jag också fick ont när jag red med dom eller om de bara va hon ;) Och jag fick inte ont ifall ni ville veta typ. Iaf så följde hon och Eve med mig bort till manegen. Och väl där satt jag upp på Rufus, japp, idag blev det Rufus. Vet inte riktigt vad han höll på med i början när vi bara skulle trava över bommar. Istället för att trava tog han världens hopp varenda gång jag kom på dom. Kom säkert 4 gånger i varje varv och de va bara dom sista gångerna han fatta att han skulle trava över haha. Sen iaf när vi började hoppa så hoppade vi tre kombination och han var super duktig. Hoppade av riktigt bra och höll ett bra tempo. Sen var han fin i dressyren också när jag inte hoppade. Så i början kändes de dåligt och sen vände de och kändes bra :)

Nu iaf så gör jag inte så mycket mer än att snapchata med Theo och Marcus. Kommer inte hända något mer under kvällen, så vi hörs igen imorgon, Kramisar / E

 

Asså, jag har en skärm på hjälmen, bara det att den inte syns i ljuset haha.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<