Typ 4 hästar

Nu sitter jag hemma hos Julia och Matilda efter en lång dag. Började med att åka till stallet vid 11, och mötas av en lerig Ninja. Tog inne och borstade av henne så noga jag bara kunde. Fixade iordning henne och gick bort och red i stora manegen. Japp, hon var en liten piggelin idag med, och stark!! Gick och laddad tills hon fick galoppera och aa. Red typ 1 timme, och påväg tillbaka till stallet när vi gick förbi gymkhana ponnysarna i paddocken, blåste hon sig och höjde svansen och tog luftiga trippsteg fram, haha.
Mockade iaf hos henne och fixade mat och sen mockade jag hos Quilla och fixade hennes mat.

Åkte hem och packade ner lite kläder och åkte sen till Julia och Matilda, så drog vi bort till deras två ponnysar. Dom har ju skaffat en ny ponny nu som är 6 år och 148 så den kommer ju bli en liten häst. Men iaf en väldigt duktig lite skrutt, som kommer bli en duktig hopphäst tror jag! Pigg och framåt, härlig galopp! Idag hoppade vi den iaf lite grann, jag red den också och kom upp till 95 cm och sen skrittade vi av ute. Efter det red Matilda ut på Bobby och jag gick med medans Julia var kvar i stallet.
Var hemma hos dom igen runt 8 och nu sitter vi framför tv:n.

Imorgon blir det horseshow, äntligen!! Men, vi hörs igen imorgon då, puss /E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<