Häst helg blir de ja

Var i stallet runt 5 och träffade Carro, mockade hos Ninja och hoppade Heddan samt träffade Maria och Matilda och kollade när Eve red. Heddan gick bra idag också, kom in lite fel på några språng men annars var hon duktig. Hoppade både långa och korta vägar till hindrerna, antingen nästan en hel långsida eller bara några galoppsprång. På den långa vägen mot en oxer ville hon gärna lägga in ett extra galoppsprång när jag ville tryckt av henne, vilket hon hon gjorde och kom in alldeles för nära. Men de fixade vi lite bättre när vi kom igen. Annars tyckte jag de gick helt okej.
Snackade med lite folk och gick bort och kollade när Eve red Roddan som jag hade lovat att jag skulle göra. Och efter de åkte jag hem.

Imorgon ska jag till stallet efter jag slutat typ och rida Quilla :) Blir ett dressyrpass antingen i paddocken eller i manegen, beror på vädret. Även vädret avgör om jag skrittar av ute eller inne ;) Sen blir de la bara vara i stallet under kvällen tror jag. Hela helgen kommer bestå av häst, häst och lite mer häst. Idag var de stallet, imorgon blir de stallet, på lördag blir de tävling, och söndag kanske de blir stallet för tävling på Alleby om inte jag måste plugga.. Annars hjälper jag till på den tävlingen. Lutar just nu mot att jag måste plugga då jag inte har så mycket annan tid till de just nu, aja de kommer fler bohuscup omgångar! ;)
Men nu måste jag sova, grymt trött / E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<