Trött som vanligt, standard

Tjena.
Har precis duschat och ätit lite sen jag kom hem ifrån stallet. Är lite trött också, haha som vanligt dock men skoldagarna tar lite på en när man redan är trött och slö från starten på dagen lixom..
 
Dagen började iaf med skola vid 8.05 med start av spanska sedan so, idrott, lunch, matte, svenska och dagen var slut 14.10. Så en helt okej dag hade inte så långa lektioner som tur va. 
Gick hem och började plugga lite innan jag skulle iväg till stallet.
 
Och i stallet stog markarbete på schemat med Jasmine, vilket man riktigt aldrig kan förvänta sig hur de går med den lilla tokponnyn när de kommer till bommar och hinder ;)
Men i uppvärmingen var hon faktiskt lung och hyfsat avslappnad när vi började med bommarna, vilket var skönt!
Blev dock lite mer på tårna och lite mer framåt typ när vi började lägga upp bommarna, men hon travade fint över dom och lyfte bra på benen.
Galoppen var dock lite mer tempo i kan man säga! På varje kort sida skulle vi lägga en volt vid A&C och sedan fortsätta på spåret. 
Precis i mitten av manegen stog de en stuts med tre små upphöjda bommar som vi kom på i trav och sedan galopp. De gick bra, hon kollade lite på de först men sedan så galopperade hon över de.
Jag vet inte riktigt om man ska tro att hon tycker de är lite läskigt så hon gör de fort så är de över lixom ;) eller om hon tycker de är kul så hon bara vill springa på typ, haha lille ponnyn.
Jag hoppas iaf att hon tycker de är kul, för jag tycker de är kul att rida henne då hon är en liten utmaning :)
 
Så såhär har min dag sett ut. Imorn väntas lite mer plugg och en riktigt chill dag i skolan med 3 lektioner (Y)
Kramis /E
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<