Sprutande energi

Hej på er!
Fick slängt in ett litet inlägg förut idag, inte så mycket skrivet i de dock. Men alltid något!
Efter skolan idag drog jag iaf hem och skrev klart och skickade in min svenska uppsatts. Fick ett sms av Carro om jag ville ha med Ninja på lektionen, och de va klart jag ville de! :)
 
Behövde inte göra något annat än att rida och fixa henne, allt annat fixade Carro, haha brukar vara tvärtom ;) Carro rider jag fixar.
Iaf så kom jag dit pratade lite med C medans jag gjorde iordning Ninnis och hon mockade. Gick bort och började rida. Och de va en laddad liten Ninja som gick fram idag, efter att ha stått i 3 dagar. Red iaf fram i trav och skritt och hon skötte sig väl, vart bara väldigt pigg men jobbade på bra. Sen när vi skulle galoppera så skulle man lägga fattningen efter man gjort skänkelvikningen över snett igenom linjen. Jag va rätt långt bak i "ledet" så de andra galopperade ju lixom runt oss, och man kännde på hela Ninja hur hon bara ville skita i skänkelvikningen och hänga på dom andra. Kännde typ hur hon gick och vänta på hennes tur och när jag väl la fattningen blev de sprutt högt upp i taket ;)
Rumpan upp (inte mycket, satt stadigt kvar) och sen galopp, studs hela långsidan. Valde snabbt efter fattningen att ställa mig upp, då de hade varit omöjligt att sitta ner haha ;) nej, svårt att skriva ut i text hur de va lixom, men ni fattar ju när man stått i 3 dagar ;) hennes hovar skulle fixas och nu är dom riktigt fina!! 
Aja, Ninja är bara rolig och underbar att rida! Så himla glad och possetiv fin tjej. 
Mikael (ridläraren) frågade även om jag ville byta till hoppgruppen, kul kul :))
 
Blev gymkhanatränings tittande efter lektionen och sen hem. Hosta, halsont och huvudverk som kommer och går är  inte okej just nu. De kan gärna försvinna så snabbt som möjligt!! :( 
 
Nu måste min krassliga kropp komma i säng, kramis!
/E
 
Finisarna själva då, C&N
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<