Önskeinlägg - Carolien

Hur är var Carolien att rida?

Carolien var hur underbar som helst att rida!
Första gången jag satt upp på henne var hon full av energi och sprutade verkligen ur sig sin livsglädje! Trippade fram tills hon kännde att hon var klar för att börja arbetas. Och shiit vilken häst jag hamnat på alltså.
Så himla mjuk och fin, arbetsviljan på topp och så himla go. Detta ridpasset skrittade och travade jag bara och då kan ni tänka er när galoppen kom till. Underbart.
Jag har aldrig suttit på en häst men en sån galopp som bara vill fortsätta och fortsätta. Hon levererade verkligen ridpass efter ridpass med sin kapacitet. 
 
Bara när jag red markarbete så såg man på hela henne hur glad och possetiv hon var på ändast bommar. De ridpasset kan jag inget annat en att titta tillbaka på och få ett riktigt stort leende på läpparna. Hon va så himla duktig de ridpasset och aa jag har inga ord för de. Hon var finare, grymmare än vad hon varit dom andra ridpassen och då har hon verkligen levererat allt! Helt ofattbart hur underbar denna hästen var!
 
Ett fint steg, mjuk, samarbets villig, posetiv till att lära sig nya saker! Ni som sett henne bli riden vet ju hur fin hon är, och då kan ni inte tänka er hur fantastiskt de va att sitta på hennes rygg. Att få jobba tillsammans med henne! 
Att se tillbaka på våra ridpass tillsammans får mig att le, stort. Men samtidigt sätter sig klumpen i halsen när man inser att vi aldrig kommer kunna få uppleva några mer..
Hoppas du har de bra hjärtat, du ska veta att saknar dig något enormt!
 
/E
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<