Ljuset blev mörkrets väg

¡Hola!
Började dagen med julkalendern, haha men de är ju 'mysteriet på Greveholm 2' ;) sen fixade jag iordning mig och började plugga lite.
Valde ut lite bilder till en almanacka som mamma ska skicka in så blir de en julklapp. Stack ut och foto en snabbis också på löv med frost, såg att de va så fint väder ute. Så jag får se om de blev något bra :)

Vid 3 skulle vi vara i församlingshemmet för att gå igenom lite saker som skulle hända under ljusgudtjänsten. Och vid 5 började den. De va faktiskt rätt mysigt måste jag säga. Föräldrar va där och jag började med att vara ljusbärare för en kompis då hon skulle läsa. Och sedan i slutet skulle man tända på varandras ljus i två led bak i kyrkan lixom i mörker. Så de va la mysigt.
Blev lite fel på slutet bara, eller de var inte så stort ;) lite skratt i tystnaden och gick ut för tidigt, men aja.

Väl hemma igen blev de soffläge och lite senare blev de Solsidan. Imorn blir de skola igen, med andra ord ingen sovmorgon.
Hörs igen Imorn, ha de!
/E






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<